Press "Enter" to skip to content

Išsklaidyti mitai apie alyvos ( tepalų) keitimą: Atskirti faktus nuo prasimanymų

Reguliarus alyvos keitimas yra labai svarbus transporto priemonės techninės priežiūros aspektas, tačiau įvairūs mitai ir klaidingi įsitikinimai gali sukelti painiavą ir netinkamą priežiūrą. Norint priimti pagrįstus sprendimus dėl transporto priemonės techninės priežiūros ir užtikrinti automobilio ilgaamžiškumą bei sveikatą, labai svarbu šiuos mitus paneigti.

1 mitas: alyvą keiskite kas 4800 km

Plačiai paplitęs mitas teigia, kad alyvą reikia keisti kas 4800 kilometrų. Tačiau variklio konstrukcijos ir alyvos kokybės pažanga pailgino šį intervalą. Šiuolaikinėse transporto priemonėse alyvą dažnai reikia keisti kas 8 000-12 000 kilometrų, o kai kuriose – net iki 16 000 kilometrų, priklausomai nuo alyvos tipo (sintetinė ar įprastinė) ir važiavimo sąlygų. Gamintojo rekomenduojamą alyvos keitimo intervalą geriausia rasti transporto priemonės savininko vadove.

2 mitas: Sintetinė alyva sukelia senesnių variklių nuotėkį

Įsitikinimas, kad sintetinė alyva sukelia nuotėkį senesniuose varikliuose, yra plačiai paplitęs klaidingas įsitikinimas. Nors sintetinė alyva yra plonesnė ir gali lengviau rasti esamus nuotėkius, ji nesukelia naujų nuotėkių. Tiesą sakant, sintetinės alyvos dažnai geriau apsaugo senesnius variklius, nes pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis.

3 mitas: kartą perėję prie sintetinės alyvos, nebegalėsite grįžti atgal

Priešingai populiariam įsitikinimui, sintetines ir įprastas alyvas galima keisti be žalos varikliui. Abiejų tipų alyvos yra suderinamos, nors svarbu naudoti jūsų automobilio poreikius geriausiai atitinkančią alyvą ir laikytis gamintojo rekomendacijų.

4 mitas: Tamsi alyva rodo, kad ją reikia keisti

Daugelis žmonių klaidingai mano, kad tamsi alyva signalizuoja, jog laikas ją keisti. Tačiau alyva natūraliai tamsėja dirbant, todėl jos spalva nėra patikimas rodiklis, kad reikia keisti alyvą. Geriau laikytis rekomenduojamų techninės priežiūros intervalų ir stebėti alyvos lygį bei būklę.

5 mitas: praleidus alyvos keitimo terminą, iš karto sugadinamas variklis

Nors alyvos keitimo praleisti nepatartina, tai, kad vieną kartą tai padarėte, nereiškia, kad variklis iš karto bus sugadintas. Tačiau nuolatinis alyvos keitimo aplaidumas gali lemti, kad ilgainiui susikaups nuosėdų ir sugadins variklį. Reguliarią techninę priežiūrą reikėtų atnaujinti kuo greičiau.

6 mitas: visos variklinės alyvos yra vienodos

Variklinių alyvų kokybė ir specifikacija labai skiriasi. Skirtingiems varikliams reikia tam tikrų rūšių alyvos su skirtingo klampumo alyvomis ir priedais. Naudojant netinkamo tipo alyvą gali sumažėti variklio našumas ir gali būti pakenkta varikliui. Visada naudokite transporto priemonės gamintojo rekomenduojamą alyvos tipą.

7 mitas: automobiliui, kuriame alyvos yra mažai, nereikia keisti alyvos

Jei jūsų automobilyje trūksta alyvos, reikia ne tik pakeisti alyvą; taip pat svarbu išsiaiškinti, kodėl alyvos lygis žemas. Tai gali reikšti nuotėkį arba alyvos deginimą variklyje, o tai yra rimtos problemos.

Būkite informuoti

Norint tinkamai prižiūrėti savo transporto priemonę, labai svarbu suprasti tiesą apie dažniausiai pasitaikančius mitus apie alyvos keitimą. Svarbiausia laikytis gamintojo rekomendacijų dėl alyvos tipo ir keitimo intervalų. Reguliarus tepalų keitimas yra paprasta, bet gyvybiškai svarbi transporto priemonės priežiūros dalis, būtina variklio būklei ir transporto priemonės ilgaamžiškumui palaikyti.

Sąmoningas požiūris į transporto priemonės priežiūrą, įskaitant reguliarų alyvos keitimą, ne tik apsaugo jūsų investicijas, bet ir užtikrina saugumą bei efektyvumą kelyje. Išsklaidę mitus ir sutelkę dėmesį į tikslią informaciją, automobilių savininkai gali drąsiai prižiūrėti savo transporto priemones, kad jos būtų optimaliai veikiančios ir patikimos.